History is n't assessed either in a vacuum or on the strength of moral absolutes . इतिहास का मूल्यांकन न तो शून्य में और न ही नैतिक निरपेक्षता के आधार पर किया जाता है .
2.
All that we can say on the strength of the available material is that their religious beliefs and practices are to some extent reflected in Hinduism . प्राप्त सामग्री के आघार पर , वह सब जो हम कह सकते है , यह है कि उनके धार्मिक विश्वास और व्यवहार कुछ सीमा तक हिंदुत्व में प्रतिबिंबित है .
3.
If India deifies the leadership of Indira today , it is less on account of her tangible achievements and more on the strength of what she symbolised-a ruthless and defiant exercise of power . अगर आज भारत इंदिरा के नेतृत्व को पूजता है तो इसमें उनकी निश्चित उपलइधयों का योगदान उतना नहीं जितना उनकी उस ताकत का है , जो सत्ता के बेरहम और उद्धत प्रयोग का प्रतीक थी .
4.
On the strength of these arguments , Badruddin asked for a special grant from the government for the newly-founded Anjuman-i-Islam school , pointing out that since no efforts had been made on behalf of Muslim education/ the government owed them a gesture . इन तर्कों के आधार पर बदरूद्दीन ने सरकार से नवस्थापित अंजुमन-ए-इस्लाम स्कूल के लिए विशेष अनुदान की माग की.उन्होंने कहा कि मुसलमानों की शिक्षा के लिए कोई प्रयास नहीं किये गये हैं और इस कारण यह सरकार का कर्तव्य है .
5.
Missionery in the knees: After the abovementioned position the woman brings down her feet from the shoulders, while at the same time spreading them, and turning her knees, with the support of her paws, lifts her heels, during this the man sits on the strength of his knees and takes his hands from below his knees to support the woman's thighs and starts the act of entry. - घुटनों में मिशनरीः उपरोक्त पोजीशन के बाद महिला अपने पांव फैलाते हुए कंधों से उतार लेती है. और घुटनों को मोड़ते हुए पंजों के सहारे पैर करके एड़ियां उठा लेती है . इस दौरान पुरुष अपने घुटनों के बल बैठ जाता है और घुटनों के नीचे से हाथ ले जाकर महिला की जांघों को सहारा देते हुए प्रवेश की क्रिया प्रारंभ करता है.